Neem je marketing serieus

Bedrijven zijn vaak vooral product- en verkoopgerichte organisaties. Vooral in business-to-business markten. Marketing is volgens hun hen geen prioriteit.  Dit komt door hun perceptie van marketing.  Ze zien het als ‘reclame’ of ‘publiciteit’. Een advertentie in een magazine, een folder of een mailing… Vaak zeggen deze bedrijven niet aan marketing te doen of er het nut niet van in te zien.  Het woordje “lucht” durft al eens vallen.

Succesvolle bedrijven zijn meestal organisaties die hun marketing prima voor elkaar hebben.  Velen hebben hun producten, prijszetting, verkoop en distributie aardig voor elkaar.  Hiermee zijn ze alvast succesvol in enkele essentiële elementen van de marketing.  Zonder het als marketing te bekijken.

In zo’n organisaties zit de marketing veelal bij de verkoop die het als ‘leuke afwisseling van de job’  bekijkt.  Of bij de secretaresse die alle communicatieacties organiseert, als die er al zijn.
Beslissingen worden genomen op het buikgevoel zonder een uitgeschreven plan of strategie.
Herken je jezelf hierin?

Voorkom de fout om beslissingen vanuit de buikgevoel te nemen, en ze daarna kosten wat kost te verantwoorden.  De markt straft dit genadeloos af.

Wil je groeien, of gewoon de zaken professioneler aanpakken, dan moet je marketing de plaats in je organisatie geven die het verdient.
Door een plan te schrijven.  Door een budget vrij te maken.  Door die ad hoc aanpak overboord te gooien.

Neem uw marketing serieus en zet de eerste stap om je marketing- en communicatieactiviteiten te professionaliseren.
Neem contact met me op voor een vrijblijvende kennismaking om je hiermee op weg te helpen.

 

 

 

Vond u deze info nuttig ? Deel dit bericht
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email